În urmă cu cinci ani, în România nu exista niciun spa. Piaţa a înflorit exact în mijlocul crizei financiare, o treime din cele 15 centre operaţionale fiind inaugurate în ultimele şase luni. Împachetare cu fân, masaj de relaxare, învelire în extract natural de struguri sau, la alegere, în nămol sau cretă baltică. Cu alte cuvinte, pachetul „La ţară“ din oferta centrului bucureştean Natura Spa. Durata: două ore şi jumătate, preţul: 415 lei. Unul mediu, întruc�
În urmă cu cinci ani, în România nu exista niciun spa. Piaţa a înflorit exact în mijlocul crizei financiare, o treime din cele 15 centre operaţionale fiind inaugurate în ultimele şase luni.
Împachetare cu fân, masaj de relaxare, învelire în extract natural de struguri sau, la alegere, în nămol sau cretă baltică. Cu alte cuvinte, pachetul „La ţară“ din oferta centrului bucureştean Natura Spa. Durata: două ore şi jumătate, preţul: 415 lei. Unul mediu, întrucât, de la terapie la terapie, costurile curelor de relaxare în spa-urile autohtone pot depăşi 200 de euro. Motiv pentru care, aşa cum spune Liliana Paraipan, proprietara celor două reprezentanţe Eden Spa (Bucureşti şi Sibiu), clientela tipică a unui astfel de centru are venituri peste medie, ocupă poziţii de middle şi top management în companii sau sunt oameni de afaceri, notari sau avocaţi.
În ultimul an, centrul din Capitală a avut 3.000 de clienţi, care au solicitat, în medie, 2,5 terapii, iar celui din Sibiu i-au trecut pragul, în cele cinci luni de la deschidere, o mie de oameni. Aşadar, o medie de şapte clienţi pe zi. Spre deosebire de centrele de frumuseţe „obişnuite“, suma lăsată lunar de fiecare client într-un spa variază între 150 şi 700 de euro.
„Într-un spa autentic, cheltuielile se amortizează lent, cu atât mai mult cu cât, din cauza utilizării de ape minerale, intervine elementul coroziv, ceea ce conduce la cheltu