Agentia de turism Accent Travel&Events, cu afaceri de aproape 22 mil. euro anul trecut, a inregistrat o scadere cu 40% a vanzarilor in primele trei luni ale anului pe segmentul de organizare de teambuildinguri, dar si pe cel de incentives (programe pentru stimularea angajatilor) fata de aceeasi perioada de anul trecut.
"Clientii companii nu au mai solicitat organizarea de teambuildinguri, in conditiile in care anul trecut am avut 10 astfel de evenimente in prima parte a anului. Pe partea de incentives s-au redus considerabil bugetele alocate de companii, de la programe de 1.000 de euro la doar 500 de euro", a declarat Lucian Boronea, directorul general al agentiei de turism.
Teambuildingurile si programele de tip incentives au adus anul trecut companiei 10%-15% din afaceri, adica 3,3 mil. euro. Printre clientii corporate ai Accent Travel&Events se numara Orange, Petrom, Subaru, Romexterra, Asiban, Hulliburton sau Washington Group, aproape 95% din veniturile agentiei fiind generate de clientii companii.
"Scaderi au fost si pe segmentul de ticketing si de cazari. Asistam la o scadere organica a pietei. In aceste conditii estimam o scadere a profitului pe intreg anul de 40% si o scadere a cifrei de afaceri de cel putin 20%", a declarat Boronea. Anul trecut compania inregistrase o crestere a veniturilor cu aproape 49% fata de anul anterior, pana la circa 22 mil. euro si un profit net de aproape un milion de euro.
"In primele trei luni din anul acesta suntem pe pierderi ca si anul trecut. Vom iesi pe profit in urmatoarea perioada, cand se va intensifica activitatea agentiei", a spus Boronea, care detine 15% din pachetul de actiuni al companiei.
Cifra de afaceri a agentiei de turism in primul trimestru s-a ridicat la 1,7 mil. euro, in scadere cu 25% fata de aceeasi perioada din anul anterior. Cu reducerei de pana la 20% ale cifrei de afaceri s