Honda Accord a fost fabricata pentru prima data in anul 1976 si a ajuns astazi la a opta generatie. Modelul de clasa medie a fost comercializat anul trecut pe piata romaneasca in 773 de unitati, reprezentand o crestere de 39% fata de 2007, fiind pe pe locul 6 la vanzari in segmentul D cu 5,1 procente.
Am parcurs 900 de km la volanul unei Honda Accord 2.2i-DTEC cu echiparea Executive, oferita de Honda Trading Romania, importatorul marcii japoneze pe plan local.
Modelul testat avea o motorizarea diesel de 2,2 litri 150 CP si transmisie automata cu 5 rapoarte. Pretul de pornire pentru aceasta motorizare in echiparea Executive cu sistemele ACC, LKAS, CMBS si navigatie este de 37.342 euro cu TVA.
Puterea dezvoltata este de 150 CP la 4.000 RPM, iar cuplul maxim atins este de 350 Nm la 2.000 RPM. Un Accord dotat cu motorul diesel accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9,6 secunde.
Galerie foto (23) : Honda Accord sedan
Traseul pe care l-am ales a fost Bucuresti – Orsova – Baile Herculane – Targu Jiu – Bucuresti. Masina a inregistrat un consum mediu de 7,5 litri la 100 km, insa a fost condusa intr-un stil putin sportiv. Cei 150 CP se simt mult mai bine prin schimbarea vitezelor manual, folosind padelele amplasate pe volan.
Sedan-ul de circa 1.600 kg sta bine pe sosea, denivelarile soselei sunt preluate frumos. Accord-ul este bine izolat, zgomotul de afara fiind insesizabil.
Materialele folosite la interior sunt de calitate, scaunele sunt moi si confortabile. Consola centrala este dominata de un buton rotativ de comanda de dimensiuni impresionante, precum si de un display de dimensiuni generoase. Volanul este multifunctional si are peste 15 comenzi amplasate pe el.
Honda Accord beneficiaza in standard de o serie de sisteme, controlul stabilitatii si tractiunii (VSA), controlul stabilitatii la tractare (TSA), sistemul de directie asi