Alstom Transport Romania, divizia locala de transport a grupului industrial francez Alstom, are de incasat circa 85 de milioane de lei (20 mil.euro) de la Metrorex, reprezentand contravaloarea serviciilor derulate de la jumatatea anului trecut si pana in prezent la transportul subteran din Capitala.
“Aproximativ 55 de milioane de lei (13 mil. euro) din totalul sumei reprezinta restante de plata pentru serviciile pe care le-am furnizat anul trecut, iar restul de 30 de milioane de lei (7 mil. euro) sunt restante pentru serviciile din primele luni ale anului”, a declarat, pentru Wall-Street, Gabriel Stanciu, managing director Alstom Transport Romania.
Societatea de transport are un contract de 240 de milioane de euro cu Metrorex, pe o durata de 15 ani, care a intrat in vigoare in 2004. Pentru a-si putea derula activitatea in continuare, Alstom Transport Romania a primit un credit de la grup, de 20 de milioane de euro. “Suntem obisnuiti cu astfel de intarzieri de plati din partea Metrorex. Daca anul trecut primeam banii greu, acum ii primim si mai greu. Sper sa incasam banii cat mai repede, pentru ca nu stiu cat va dura sustinerea grupului”, spune Stanciu.
El mentioneaza ca declinul economic global ar putea avea un oarecare rol in intarzierea platilor Metrorex catre Alstom Transport.
Pe langa intarzierile de plata ale Metrorex, Alstom Transport s-a aflat recent intr-o disputa cu sindicatele de exploatare ale companiei de transport subteran din Capitala, privind procentul de crestere salariala acordat angajatilor in acest an. Sindicatele solicitau o crestere salariala de 23%, insa, dupa mai multe runde de negocieri, s-a stabilit ca salariile angajatilor vor fi majorate cu 20%.
“Angajatii Alstom Transport, cat si cei ai Metrorex sunt reprezentati de sindicat comun, deoarece asa prevede contractul semnat in 2004. Am fi vrut sa acordam o c