„Preţ dublu, dar punctaj mai bun“ pare să fie deviza după care s-a ghidat Serviciul de Ambulanţă Dolj în desemnarea companiei care să încheie asigurări CASCO tuturor maşinilor din parcul auto.
Nu întotdeauna oferta cu preţul cel mai mic câştigă licitaţia publică. Un astfel de exemplu ar fi recenta selecţie de oferte organizată de Serviciul de Ambulanţă Dolj pentru desemnarea companiei care să încheie asigurări CASCO tuturor maşinilor din parcul auto al instituţiei. Câştigătoare a fost desemnată în acest caz compania care solicitase Ambulanţei doljene un preţ aproape dublu faţă de următoarea clasată la acest capitol.
Şapte pentru un contract
Totul a început în momentul în care Serviciul de Ambulanţă Dolj a postat pe internet - prin intermediul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice - un anunţ de achiziţie publică prin cerere de ofertă având drept obiect asigurarea facultativă tip CASCO pentru toate ambulanţele din judeţ, pe o perioadă de 12 luni, cu posibilitate de prelungire.
Pe 15 mai au fost deschise ofertele celor şapte companii înscrise - UNIQA, ASTRA, EUROINS, ARDAF, ASIROM, BCR ASIGURĂRI şi CARPATICA -, iar după deliberări s-a decis câştigătorul. Acesta este ASIROM, firma de asigurări la care Ambulanţa Dolj încheiase asigurările CASCO şi în ultimii patru-cinci ani. Astăzi, instituţia sanitară care se ocupă de transportul bolnavilor urmează să încheie cu compania de asigurări contractul pentru poliţele CASCO ale celor 54 de autosanitare din parcul auto.
Doljul nu-i ca Gorjul
Elementul esenţial pentru determinarea câştigătorului a fost o „chichiţă“ din caietul de sarcini - postat şi el pe internet - şi care se referea la punctajul în baza căruia se face evaluarea ofertei economice. Dintr-un total de 100 de puncte, 50 erau alocate pentru suma asigurată, 30 pentru prima de asigurare, zece pentru