Exproprierea imobilelor de la Calafat pentru construirea infrastructurii rutiere şi feroviare care face legătura cu podul peste Dunăre se apropie de final. Suma pe care o va plăti statul proprietarilor de terenuri a crescut într-o lună de peste şapte ori.
Constructorul spaniol AZVi, câştigătorul licitaţiei de construire a infrastructurii podului Calafat-Vidin pe malul românesc, va putea începe în curând lucrările. Guvernul a aprobat acum câteva zile o hotărâre prin care a stabilit suma destinată exproprierilor, procedura de atribuire a banilor şi numele persoanelor ce vor fi expropriate în acest an. Printre acestea se numără şi câteva societăţi comerciale, cum ar fi Rosal Servis, deţinută, din câte se pare, de fiul deputatului Silviu Prigoană, Honorius.
Ministerul s-a răzgândit
Potrivit HG nr. 576/2009, peste şapte milioane de lei vor intra în conturile proprietarilor de terenuri aflate în zona de construcţie a infrastructurii. „Se aprobă ca justă despăgubire (...) suma de 7.350.000 de lei alocată din bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita prevederilor anuale...“, se arată în hotărârea de guvern. Banii vor fi viraţi într-un cont bancar al Companiei de Drumuri în 15 zile de la intrarea în vigoare a HG. Guvernul a devenit brusc generos în privinţa exproprierilor, ţinând cont că, în urmă cu o lună, nu era dispus să ofere anul acesta decât 991.614 lei, de aproape şapte ori mai puţin, aşa cum preciza Ministerul Transporturilor într-un răspuns trimis GdS pe 1 aprilie. De noua hotărâre de guvern vor beneficia, într-o primă fază, 112 persoane, deţinătoare a aproximativ 267.000 de metri pătraţi. Acestea vor primi circa şase euro pe metrul pătrat, dar suma poate varia în funcţie de categoria terenului. Potrivit aceluiaşi comunicat trimis GdS, pentru terenul extravilan arabil, cultură de câmp, despăgubirea este de 3