Rata ridicată de succes, o reţetă verificată, costuri reduse de start-up şi de operare. Acestea sunt câteva avantaje ce recomandă, anul acesta, deschiderea unei afaceri în franciză. Într-un context economic incert, cum este cel actual, lansarea unei afaceri ar putea fi considerată o idee hazardată. Statisticile arată însă că cei care optează pentru afaceri la cheie, de tipul francizelor, riscă mult mai puţin decât cei care merg pe o idee proprie. Consultanţii din sectorul
Rata ridicată de succes, o reţetă verificată, costuri reduse de start-up şi de operare. Acestea sunt câteva avantaje ce recomandă, anul acesta, deschiderea unei afaceri în franciză.
Într-un context economic incert, cum este cel actual, lansarea unei afaceri ar putea fi considerată o idee hazardată. Statisticile arată însă că cei care optează pentru afaceri la cheie, de tipul francizelor, riscă mult mai puţin decât cei care merg pe o idee proprie. Consultanţii din sectorul francizelor afirmă chiar că 2009 este un bun moment pentru a deschide un astfel de business, din mai multe motive: taxa de intrare în reţea s-a redus, în medie, cu 20%, nivelul chiriilor a scăzut cu 30% faţă de anul anterior, iar condiţiile de acordare a francizei sunt mult mai flexibile, după cum arată studiile CHR Consulting. „Interesul faţă de afacerile în sistem de franciză a crescut, în ciuda crizei economice, deoarece aceste afaceri sunt mult mai sigure decât un start-up după o idee proprie, iar persoanele care au posibilitatea să investească şi îşi doresc să înceapă o afacere nouă preferă un business sigur, sub umbrela de notorietate a unui brand consacrat“, spune şi Adrian Gheorghe, managing director al ThinkBig International. Dar care sunt sectoarele care au atras cei mai mulţi francizaţi şi care sunt cele care au pierdut în lunile de la debutul crizei? „Fashion retailul, segment ce a ocupat anul trecut ap