Cum se vede criza din biroul unui consultant de business? Codruţ Pascu, managing partner al Roland Berger Strategy Consultants, enumeră suişurile şi coborâşurile. Teoretic, atunci când economia merge în jos şi managerii au de luat decizii tot mai dificile, companiile de consultanţă în afaceri înfloresc. Însă, la o privire mai atentă, şi ele au de depăşit propriile momente dificile, chiar dacă mai line decât cele resimţite de alte domenii. Cifra de afaceri a Roland Berger
Cum se vede criza din biroul unui consultant de business? Codruţ Pascu, managing partner al Roland Berger Strategy Consultants, enumeră suişurile şi coborâşurile.
Teoretic, atunci când economia merge în jos şi managerii au de luat decizii tot mai dificile, companiile de consultanţă în afaceri înfloresc. Însă, la o privire mai atentă, şi ele au de depăşit propriile momente dificile, chiar dacă mai line decât cele resimţite de alte domenii. Cifra de afaceri a Roland Berger Strategy Consultants a crescut uşor anul acesta, însă structura veniturilor s-a modificat faţă de anul trecut. „Pe unele zone de business am avut regrese“, spune Codruţ Pascu, managing partner, aflat la conducerea companiei din 2005. „Noi am lucrat foarte mult strategii de intrări pe piaţă şi dezvoltare de noi linii de business, unde acum nu mai este o cerere mare. Dar lucrăm în continuare cu proiecte care au legătură cu integrări de businessuri, în urma unor fuziuni şi achiziţii, şi mă aştept ca pe acest segment să fie activitate semnificativă în continuare“, spune managerul. Faptul că, în România, această criză a venit după mai mulţi ani de creşteri masive, prinzând mai mulţi manageri pe picior greşit, a creat, de asemenea, noi oportunităţi de afaceri pentru companie. Pascu spune că a adus din străinătate trei echipe de manageri de criză, cererea fiind tot mai mare din acest punct de vedere.
Soluţie pentru „th