Hotelierii de pe litoral, din Capitala, dar si din alte orase au investit intre 200.000 de euro si 6 milioane de euro anul acesta, in centre spa, servicii care pot imbunatati cu 15% tariful mediu de cazare al unui hotel.
Omul de afaceri Nicolae Minea, proprietarul hotelului Palace Dumbrava din Sibiu, unitate afiliata lantului Hilton, a alocat 4 mil. euro pentru un centru spa, adica peste 15% din valoarea totala a investitiei. Si omul de afaceri George Copos a anuntat ca intentioneaza sa investeasca 8 mil. euro intr-un centru spa amplasat in Poiana Brasov.
"Spa-ul este un punct de atractie principal pentru un hotel. Reprezinta un avantaj competitiv important si de asemenea constituie un centru de profit. Din punct de vedere financiar, spa-ul determina cresterea venitului pe client, cresterea gradului de ocupare, dar si marirea sezonului pentru hotelul respectiv", a spus Liliana Paraipan, director general al MondoSPA, companie de consultanta si dezvoltare de spa-uri.
6 mil. euro la hotelul Cocor din Neptun
Printre hotelurile care au dezvoltat centre spa se numara hotelul de patru stele Cocor din statiunea Neptun, hotelul de patru stele Europa din Eforie Nord, hotelul de cinci stele Vega, dar si hotelurile Marriott, Radisson din Capitala sau Hilton din Sibiu.
"Un centru spa bine administrat poate imbunatati tariful mediu de cazare al unui hotel (Average Daily Rate - ADR) cu 15%", a declarat Mircea Draghici, project manager pe divizia de hoteluri a agentiei imobiliare CB Richard Ellis / Eurisko (CBRE).
Spre exemplu, un hotel care nu detine un centru spa are un tarif de cazare de 100 de euro pe noapte, iar un hotel cu un spa va avea un tarif de 115 euro datorita acestui serviciu. "In acelasi sens, un hotel de pe litoral care are in administrare un mic port de agrement (marina) poate sa isi creasca ADR-ul cu 20-30%", a explic