În România anului 2009, când, de dragul campaniei electorale, politicienii vor să ne convingă că o ducem mai bine, realitatea este cu totul alta. Vineri, în timp ce lucrau la "pasajul morţii" din Băneasa, trei muncitori au fost îngropaţi de vii de un mal de pământ.
Asta în condiţiile în care, săptămâna trecută, duetul Boc - Berceanu a trecut puţin în inspecţie - aşa pentru impresia artistică - să ia pulsul lucrărilor. Ca de obicei s-a deschis o anchetă pentru a găsi vinovaţii, însă pierderea suferită nu poate fi compensată cu nimic pentru familiile îndurerate.
Şi cum la noi este regulă de bază că "după război, mulţi voinici se arătă", am început deja să căutăm vinovaţii. Mai mult, am aflat că începerea lucrării nici măcar nu fusese anunţată şi că în ziua cu pricina, înainte de accident, muncitorii fuseseră obligaţi să lucreze, deşi ei ar fi spus şefului de şantier că malul începuse deja să se surpe.
Bujor Constantin, directorul Inspectoratului Teritorial de Muncă Bucureşti, a declarat că au fost demarate cercetările în cazul accidentului şi că în cursul zilei de astăzi urmează să fie primite toate documentele despre eveniment. Acesta a precizat că în funcţie de rezultatele anchetei se va stabili gradul de vinovăţie şi dacă reprezentanţii firmei care derulau lucrările vor fi sancţionaţi contravenţional sau penal.
Pe de altă parte, Dorina Tiron, director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a declarat că lucrările la Pasajul Băneasa nu vor fi întârziate, fiind oprite doar în locul în care s-a produs accidentul, pe perioada anchetei. "Accidentul nu va cauza întârzieri la lucrări. Ele s-au oprit pe perioada anchetei şi numai în locul în care s-a produs accidentul. După ce se termină ancheta - care cât poate să dureze?, o zi, două - lucrările vor fi