Interbrands si Top Brands Distribution, cele mai mari companii specializate pe distributia bunurilor de larg consum, si-au majorat afacerile cu 10% in lei in primul trimestru al anului fata de aceeasi perioada din 2008, datorita scumpirii tigarilor de pe urma majorarii accizelor. In acelasi timp, cele doua companii si-au imbunatatit profitabilitatea, insa au precizat ca impactul cresterii costurilor de creditare nu a putut fi anulat.
Interbrands, cea mai mare companie specializata pe distributia de bunuri de larg consum, a avut in primul trimestru al anului o scadere de 35% a vanzarilor, excluzand divizia de tigarete (din portofoliul British American Tobacco), potrivit datelor furnizate de distribuitor. Incluzand vanzarile de tigarete, afacerile Interbrands s-au majorat cu 10% in lei in intervalul mentionat, pana la 1029 mil. lei (241 mil. euro).
Schimbare in colaborarea cu P&G
„Principalul motiv al declinului vanzarilor din celelalte categorii (excluzand tigaretele - n. red.) a fost o schimbare in colaborarea cu P&G: din acest an producatorul isi distribuie singur produsele de ingrijire a corpului (beauty division) in retelele mari de magazine. La nivelul portofoliului de produse distribuite de compania noastra sunt categorii care au avut o stagnare sau o crestere a vanzarilor in primul trimestru al anului fata de aceeasi perioada din 2008, precum condimentele, in timp ce altele - precum electronicele - au inregistrat un declin dramatic", a precizat Rand Sherif, CEO-ul Interbrands Marketing & Distribution.
In ultima jumatate de an, pe lista furnizorilor companiei au intrat Henkel (cu produsele Loctite si Moment) si Mayborn - cel mai mare producator englez de accesorii pentru bebelusi (brandul Tommee Tippee).
Distribuitorul a raportat un profit zero in T1, dupa ce in 2008 inregistrase o pierdere de 4,9 mil. lei in primele trei luni