Sensiblu, Dona, Centrofarm si Remedio, retelele de farmacii care controleaza peste 430 de unitati, au raportat cresteri intre 40% si 90% ale vanzarilor in primul trimestru din acest an fata de perioada similara din 2008, fiind primii jucatori din retailul farma care si-au anuntat rezultatele financiare in aceasta perioada.
Printre factorii care au influentat aceste rezultate se numara eliminarea in octombrie anul trecut a plafoanelor de la farmacii, extinderea retelelor si cresterea in ansamblu a pietei de farmaceutice. De asemenea un alt factor, dar care a avut impact numai din martie a fost compensarea cu 90% a medicamenteor pentru pensionari.
„A fost vorba in primul rand de eliminarea plafoanelor de la farmacii si de compensarea cu 90% a medicamentelor pentru pensionari", a spus Ovidiu Buluc, care controleaza grupul de firme Farmexim, din care face parte si reteaua Help Net. Reteaua a avut in T1 o crestere de 23%.
Ministerul Sanatatii a implementat de la 1 martie un program in valoare de 22 mil. euro lunar prin care se creste procentul de compensare de la 50% la 90% pentru 3 mil. pensionari care au pensii sub 600 de lei lunar. Astfel, medicamente care ramaneau in rafturile farmaciilor din cauza preturilor prea mari au devenit accesibile unui numar mai mare de pacienti, ceea ce a dus la o crestere a consumului pe unele arii terapeutice.
Ritmul de crestere al vanzarilor de medicamente folosite in tratamentul bolilor de inima s-a dublat in primul trimestru din acest an, fata de avansul consemnat in T1 2008 fata de 2007. O situatie similara s-a inregistrat si cu medicamentele pentru sistemul nervos central, in timp ce in cazul bolilor digestive, ritmul de crestere in primul trimestru a fost de 21%, fata de putin sub 2% in 2008.
Cresteri din dermatocosmetice
Sensiblu, liderul pietei care opereaza 217 unitati, a avut in primul tr