Kraft Foods Romania, cel mai important jucator de pe piata cafelei si ciocolatei, a inregistrat in primul trimestru al acestui an o crestere a vanzarilor de cafea Jacobs de peste 10%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Compania se asteapta pentru acest an la o incetinire a ritmului de crestere a pietei locale de cafea si la o mentinere a orientarii consumatorilor catre brandurile de calitate, in ciuda contextului economic actual, spune Doina Cavache, corporate affairs manager al Kraft Foods Romania.
Potrivit datelor furnizate de companie, Kraft Foods Romania este lider pe piata locala a cafelei cu brandul Jacobs, situandu-se totodata in top si pe segmentul de cafea prajita si macinata cu marca Jacobs Kronung.
“Ne asteptam la o mentinere a orientarii consumatorului catre produsele de calitate. Consumatorii se vor orienta spre produsele ce ofera cel mai bun raport calitate/pret. Increderea acestora intr-un brand este si va ramane un factor important in decizia de cumparare. Consumatorul roman nu va renunta la consumul cafelei pentru ca acesta reprezinta o traditie, un ritual cu beneficii atat emotionale, cat si functionale. Totusi, cresterea va fi mai redusa fata de anul anterior”, a declarat, pentru Wall-Street, Doina Cavache.
Daca in 2008, piata cafelei din Romania a raportat o crestere atat in volum, cat si in valoare, fiind estimata la aproximativ 255 mil. euro, in acest an Kraft Foods se asteapta la o incetinire a ritmului de crestere, pana in 10%. Cel mai mare avans l-a inregistrat segmentul de specialitati de cafea, ce reprezinta aproape 20% din volumul total al vanzarilor in 2008.
In Romania, consumul de cafea per capita este de 2 kg, in timp ce media la nivelul Europei de Vest se ridica la 3,5 kg, conform datelor Euromonitor.
Pe de alta parte, activitatile de marketing sunt si in acest an una din prioritatile com