Un caz tipic de ghinion românesc si mai ales unul care seamana extrem de mult cu un caz de coruptie la nivel înalt este cel al Autostrazii Transilvania. Autostrada începuta în 2003, în urma negocierilor purtate, fara licitatie, între statul român si colosul american Bechtel ar fi trebuit sa fie finalizata în 2013. Totusi, în momentul de fata niciun km din respectivul drum nu este finalizat.
Reporter: Ce este onorariul de succes?
Avocat Ioan Baras, reprezentantul CNADNR: Potrivit legii avocatului, partile pot sa stabileasca fie un onorar orar, fie un onorar total, forfetar sau pot sa stabileasca ca în cazul în care se câstiga un proces, avocatul sa primeasca o parte din bunul câstigat sau echivalentul în bani. Fiind însa exclus ca sa fie discutat exclusiv un onorariu sub forma unui câstig.
Rep.: Am înteles, dar practic, ce dubii ati avut în legatura cu doamna avocat?
I.B.: Compania are trei dubii foarte importante. Prima problema pentru care n-am folosit-o pe parcursul timpul a fost ca dânsa si-a asumat obligatia de rezultat, sa faca ceva, sa semneze alaturi de companie contractul de construire si proiectare al autostrazii. Semnând acest contract alaturi de client, avocatul îsi asuma obligatia personala în legatura cu siguranta si cu rezultatul acestui contract. Adica, eu ca avocat îmi asum raspunderea alaturi de clientul meu ca acest contract este benefic pentru poporul român, este bun si va conduce la constructia primei autostrazi din România cu adevarat serioase, la un pret exceptional. Exceptional prin valoare. Primul dubiu a fost legat de semnarea contractuluiu alaturi de CNADNR. Aceasta a fost o conditie pentrru care primeai onorariu de succes. Ea n-a semnat contractul de proiectare si construire al autostrazii si totusi a luat banii, adica 4,482 milioane euro plus TVA. În total, ea a încasat de la companie 6,197 milioane euro, adi