» Astazi se implinesc 25 de ani de la deschiderea oficiala a navigatiei pe Canalul Dunare-Marea Neagra.
» Construit de comunisti, la ordinul conducerii URSS, canalul poate deveni un atu al economiei de piata romanesti.
Canalul Dunare-Marea Neagra, obiectiv national de mare importanta economica, a fost proiectat pentru a functiona la o capacitate de 80 milioane tone anual. Constructia sa a necesitat excavarea a aproximativ 300 milioane de metri cubi de sol si roca. Peste 4 milioane de metri cubi de beton si beton armat au fost folosite si, de asemenea, 24.345 tone de echipament si lucrari metalice. Darea in exploatare a canalului s-a facut dupa opt ani de lucrari de constructie, lucrari care continua si astazi, alaturi de operatiuni de modernizare, retehnologizare a ecluzelor si a infrastructurii.
Potrivit standardelor EEC-UNO, Canalul Dunare-Marea Neagra se situeaza in clasa a sasea de canale interioare, cea mai mare clasa pentru astfel de constructii. Este al treilea canal ca marime din lume, dupa Suez si Panama.
Canalul are si avantajul de a scurta cu circa 400 de kilometri ruta marfurilor de la Marea Neagra spre centrul Europei si cu aproximativ 4.000 de kilometri ruta pe care o fac marfurile din Australia si Orientul Indepartat destinate Europei Centrale. Acest lucru il face un important obiectiv pentru economia Romaniei si a Europei, mai ales daca tinem seama ca transportul fluvial este cel mai ieftin si ca directivele UE solicita reducerea poluarii cauzate de transportul rutier.
De asemenea, structura propriu-zisa, frumusetea peisajului dobrogean, cat si punctele turistice invecinate fac din Canalul Dunare-Marea Neagra un important obiectiv turistic.
» Patru zile de festivitati
"In perioada 26-29 mai se vor desfasura festivitatile de celebrare a celor 25 de ani de existenta a Canalu-lui Dunare-Marea Neagr