Dan Văljan (foto), liderul Federaţiei Sindicatelor din domeniul Construcţiilor de Maşini, a declarat, ieri, la Braşov, că societăţile din acest domeniu trec printr-o perioadă foarte grea, „până la 1 iunie urmând să fie disponibilizaţi 100.000 de oameni din cei 315.000 de muncitori din domeniu”.
Acesta a spus că societăţile din domeniul construcţiilor de maşini au invocat mai multe probleme pentru realizarea acestor disponibilizări, precum neatractivitatea profitului obţinut din activităţi specifice ramurii, blocarea participării la licitaţiile pentru achiziţiile din fonduri bugetare a firmelor autohtone cu datorii la bugetul statului, neacceptarea de către Ministerul Finanţelor Publice a compensărilor de TVA în cazul exportatorilor români, inexistenţa unei strategii privind industria construcţiilor de maşini în România, neimplicarea autorităţilor locale, limitarea resurselor umane disponibile sau practicarea unor acţiuni corporatiste de către companiile transnaţionale ce derulează afaceri în România.
Văljan susţine că statul nu se implică cu nimic în ajutarea companiilor româneşti. „Tot vedem cum licitaţiile organizate de stat sunt câştigate de firme internaţionale, dar munca este făcută tot de români. Asta pentru că firmele din România au datorii din cauza sistemului de impozitare. Am propus statului să şteargă datoriile sau să le transforme în acţiuni, în acest mod statul redevenind acţionar şi implicându-se în ajutorarea mediului economic, dar nu se doreşte aşa ceva”, a explicat sursa citată.
Dan Văljan a mai precizat că se aşteaptă ca în toamnă mişcările sindicale să escaladeze şi lumea să iasă în stradă. „Dacă până acum credeam că mişcările de stradă nu sunt o soluţie, acum am impresia că ele sunt chiar necesare”, a mai spus sursa citată. Dan Văljan (foto), liderul Federaţiei Sindicatelor din domeniul Construcţiilor de Maşini, a declarat, ier