Regizorul Theodor Cristian Popescu se reintoarce dupa 11 ani pe scena Teatrului National din Targu-Mures, cu montarea piesei Krum, semnata de dramaturgul israelian Hanoch Levin, prilej cu care ne-a impartasit cateva aspecte legate de aceasta noua premiera a nationalului targumuresean.
Reporter: De ce Hanoch Levin?
Theodor Cristian Popescu: Autorul piesei reprezinta un tip foarte interesant din teatrul israelian si ca a facut o figura de rebel in artele israeliene contemporane. Se va putea vedea si in spectacol, ca nu picteaza niste portrete foarte magulitoarea naturii umane. Israelul fiind in situatia in care e, s-a considerat ca viziunea autorului fiind una indrazneata, probabil ca daca piesa ar fi fost scrisa de un scriitot neevreu, probabil ca ar fi fost pus la zid si considerat antisemit. El fiind evreu isi poate permite o viziune asupra naturii umane foarte acida.
Rep.: Cum ati defini piesa “Krum”?
T.C.P.: “Krum” se inscrie intr-un fel de ciclu al unor comedii muscatoare, putin amare, cu un univers cehovian, intr-un sens foarte contemporan. “Krum” este un text descoperit relative recent si montat intr-o versiune scenica de Radu Afrim la Timisoara in urma cu cativa ani. Textul actual e intr-o traducere noua, semnata de Cristina Toma, din franceza si engleza, intr-o versiune mult mai completa.
Rep.: Cum s-a produs revenirea in spatiul teatral romanesc?
T.C.P.: Am revenit in Romania dupa zece ani, petrecuti in America de Nord, vara trecuta, Totul mi s-a tras de la un festival de teatru la Sibiu, unde am fost cu un spectacol facut la Montreal, in 2006, si acolo m-am intalnit cu multi cunoscuti, care m-au rugat sa revin sa lucrez in tara. Acum cu noua conducere a Teatrului National, am avut posibilitatea sa vin destul de repede aici, sa vedem ce putem face.
Rep.: Cum e echipa cu care lucrati?
T.C.P.: Mie-mi place foart