Catherine Zeta Jones Actrita Catherine Zeta-Jones este protagonista unui scurtmetraj cu durata de sapte minute, care promoveaza brandul de sampon Lux, filmul urmand sa ruleze in Asia, la televiziune, in loc de reclame, dar si in cinematografe, informeaza site-ul Warc.com. Scurtmetrajul a fost lansat in China si Japonia de catre compania Unilever, urmand sa inlocuiasca reclamele clasice difuzate la posturile de televiziune sau in cinematografe. Recent, reprezentantii companiei au subliniat, in repetate randuri, ca doresc sa se distanteze de modelul traditional de publicitate, ceea ce implica renuntarea la reclamele TV de 30 de secunde, incercand sa se apropie mai mult de consumatori si sa joace un rol mai activ pe piata mediilor sociale.
Scurtmetrajul, care o are ca protagonista pe cunoscuta actrita Catherine Zeta-Jones, a fost produs de agentia JWT si se numeste "Alchemist". Scenariul pentru acest film a fost scris de Jeffrey Caine, care a mai realizat, printre altele, si scenariul pentru productia "Prietenie absoluta / The Constant Gardener". Desi aceasta strategie de marketing a fost utilizata anterior de branduri de lux, precum Chanel sau BMW, Unilever depune eforturi considerabile sa ajunga la public, folosind un scurtmetraj in loc de un spot publicitar.
Potrivit reprezentantilor Unilever, femeile din Japonia sunt expuse, in fiecare luna, la circa 1.000 de reclame. Pe de alta parte, noile tehnologii au schimbat considerabil obiceiurile consumatorilor in China si Japonia. Enzo Devoto, vicepresedinte al departamentului de produse pentru ingrijirea parului al Unilever Asia de Nord si China, este de parere ca modalitatile de interactiune cu consumatorii s-au schimbat considerabil. In aceste circumstante, acesta considera ca filmul este solutia perfecta. "Prin film, nu aducem vedete ale filmului in reclamele noastre, ceea ce fac si competitorii nost