Gheorghe Badea are afaceri în sectorul componentelor auto, dar îşi îndreaptă atenţia către o nouă investiţie: un parc industrial privat.Căderea din piaţa auto i-a „mâncat“ cel puţin o treime din business, însă Gheorghe Badea nu renunţă. Consideră că soluţia pentru criză o reprezintă parteneriatele. Omul de afaceri Gheorghe Badea a crezut mereu în parteneriate, fie cu firme din afară, fie cu cele româneşti.
Pe această listă se înscriu companii din Franţa, Germania, Spania sau Italia, însă antreprenorul are o satisfacţie deplină atunci când vorbeşte despre aducerea în România în 1992 a companiei germane Lisa Draexlmaier.
„Într-o lume civilizată nu poţi să trăieşti de unul singur. Colaborările sunt necesare atât din punct de vedere al pieţei, cât şi financiar sau tehnologic“, susţine el cu tărie.
Aşa a reuşit să creeze Grupul Industrial Componente din Piteşti, un business în jurul căruia s-au strâns zece fabrici specializate în producţia de subansamble auto destinate pieţei interne în proporţie de 60%.
Anul trecut, grupul a realizat o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 60 de milioane de euro, cu o marja de profit redusă aproape la jumătate, ajungând la 3-4%. Cea de anul acesta va fi şi mai mică.
Totuşi, afaceristul întrezăreşte o speranţă de mai bine pentru acest an dificil datorită unei noi investiţii ce constă în realizarea unui parc industrial privat în Piteşti, cu ieşire la autostradă.
Badea a aşteptat patru ani să se materializeze acest proiect, iar acum are doi clienţi din străinătate care vor ocupa aproximativ o treime din suprafaţa totală a parcului de 60 de hectare.
Parc industrial de 60 de hectare
„Dacă mergeţi spre Bucureşti vedeţi pe stânga un munte de pământ, excavatoare şi buldozere“, spune el cu bucurie. Lucrările pentru aducerea utilită