Prima TV a dat startul campaniei „Stop indiferenţei!“, prin care îşi propune să tragă un semnal de alarmă asupra problematicii copiilor dispăruţi. Cotidianul „Adevărul“ s-a alăturat acestei iniţiative. Începând de astăzi, în fiecare seară, în cadrul jurnalului Focus vor fi prezentate cele mai dramatice cazuri ale micuţilor dispăruţi. Astăzi, veţi putea urmări povestea lui Dumitru Adrian Stoica.
Copilul a dispărut acum doi ani, la vârsta de 5 ani şi opt luni.Ieri a avut loc lansarea oficială a campaniei de promovare a numărului unic 11.60.00 pentru sesizarea dispariţiilor de copii.
Campania Focus de promovare a numărului 11.60.00 se va desfăşura, împreună cu Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), în perioada iunie - septembrie.
Operaţiune europeană
La 25 mai, de Ziua Internaţională a Copiilor Dispăruţi, s-a lansat simultan în zece state membre ale Uniunii Europene (Belgia, Franţa, Grecia, Ungaria, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovacia şi România) campania de promovare a acestui număr.
Formând numărul de telefon 11.60.00, orice cetăţean aflat în una dintre cele zece ţări poate raporta dispariţia unui copil, primind informaţii utile despre modul de instrumentare a cazului în ţara respectivă.
Un studiu la nivel naţional, elaborat de Poliţia Română, arată faptul că din 3.409 minori înregistraţi ca dispăruţi în perioada ianuarie - decembrie 2008 au fost găsiţi 98,7%.