Timp de ani de zile a existat putina competitie pe segmentul ce permite utilizatorilor sa gaseasca informatii pe internet - Google a dominat piata, in timp ce rivalii sai s-au situat cu mult in urma lui. In acest moment insa, domeniul cautarilor pe internet devine iar dinamic, scrie Financial Times.
Saptamana viitoare, Microsoft va lansa un nou motor de cautare denumit Kumo, intr-un ultim efort de a prinde din urma Google. Intre timp, Yahoo! a prezentat propriile eforturi de a ajuta oamenii sa extraga date de pe milioanele de pagini web, fara a mai fi nevoiti sa caute pe rand in fiecare site.
Toate aceste eforturi pot parea inutile, deoarece cele doua companii au mai incercat in trecut sa se lupte cu Google, care detine in prezentt 64% din piata, insa au esuat. Totusi, exista doua exceptii care ar putea oferi o perspectiva diferita asupra situatiei.
Prima tine de faptul ca exista o mare diferenta intre ceea ce ofera motorul de cautare Google si ceea ce vor oamenii. A doua reprezinta o noua provocare cu care Google se confrunta odata cu lansarea aplicatiei web Wolfram Alpha, un software care seamana cu un motor de cautare, dar care a fost gandit mai mult ca un oracol digital. Wolfram a fost dezvoltat de un grup condus de Stephen Wolfram, un om de stiinta din Anglia, care a dezvoltat si aplicatia Mathematica.
Wolfram Alpha nu va concura niciodata cu Google pentru rolul de "punct de accesare a datelor web" deoarece ofera informatii dintr-o baza personala de date si nu releva informatii adunate de pe internet.
Lansarea Wolfram Alpha de saptamana trecuta a starnit mult entuziasm si multi oameni au fost dezamagiti, dupa ce au primit "0 rezultate" in urma interogarilor.
Chiar daca software-ul recunoaste intrebarea sau subiectul intrebarii, raspunsul este foarte scurt comparativ cu zecile de mii de pagini web, clipuri si imagini pe care le