Scoaterea proprietăţilor la mezat în încercarea de a obţine un preţ mai bun este un business nou în România. Afacerile de nişă merg bine pe timp de criză. Acesta este principiul după care se ghidează companiile de licitaţii imobiliare. Casa de licitaţii imobiliare K Group, care activează pe piaţă de la începutul acestui an, îşi propune să realizeze prima licitaţie imobiliară din România într-o lună, maximum două.
Reprezentanţii companiei spun că acesta este un concept nou pentru piaţa autohtonă, care, pus în mişcare într-o astfel de perioadă, nu poate aduce decât o poziţionare bună în piaţă, precum şi o promovare calitativă.
Investiţiile de până acum, de ordinul câtorva zeci de mii de euro, au vizat în special promovarea companiei, care face parte din grupul cu acelaşi nume deţinut de omul de afaceri Alin Caraman.
Pentru primul an de activitate, Caraman, care îndeplineşte şi funcţia de preşedinte al grupului, are un target de peste 24 milioane de euro din tranzacţii în licitaţiile de profil, dintre care aproximativ 75.000 de euro vor reprezenta cifra de afaceri a firmei de licitaţii imobiliare.
„Duminica licitaţiei“
„Planul companiei este de a organiza cel puţin o licitaţie pe lună, iar treptat, în funcţie de cum merge piaţa, să formăm < >, adică una pe săptămână”, spune Caraman. Compania are încheiate două parteneriate cu două firme de servicii imobiliare deţinute de cătreVolksbank şi Erste Bank.
În acelaşi timp, casa de licitaţii este în plin proces de adresare şi cooptare a agenţiilor imobiliare pentru parteneriate şi participare la aceste licitaţii. „Ne luptăm cu nişte mentalităţi încă prezente în România în ceea ce priveşte conceptul de licitaţie, însă prin promovarea exclusivă pe modul de funcţionare al acestui tip de activitate sperăm ca oamenii să devină receptivi. Licitaţ