O regula de aur a marketingului modern spune ca daca ai un produs lipsit de valoare incerci sa-l vinzi facand apel la scandal, publicitate mincinoasa si agresivitate.
Starnesti curiozitatea si, pana se prinde consumatorul ca e teapa, ai epuizat doua treimi din stoc. Mai bine decat nimic, si oricum, ai pe banda altul. Doar ca nici consumatorul nu e tembel, si data viitoare ii va sari in ochi numele de pe eticheta.
Festivalul de Film "Transilvania" este un produs valoros, asezat pe piata, a capatat notorietate. Exista cinefili care stiu ca de cum se termina festivalul de la Cannes, incepe cel de la Cluj-Napoca. Pastram proportiile, desigur, si oricum, TIFF a ajuns de-abia la a opta editie.
Prin urmare nu avea nevoie de un tertip pentru a se vinde. Nu avea de ce sa apeleze, ca pelicula oficiala de prezentare, la o parodie a celebrului "Brokeback Montain" - pentru cine n-a vazut clipul, care a inceput sa fie difuzat: un cioban mitos sta rezemat in bota, din spatele lui se iveste capul altui cioban mitos, care i se asterne (capul) pe umar, tandru. Sincron cioban mitos 1: "iar ai vazut filmul ala..."
Umor exploziv, pentru cine gusta genul, gaselnita inspirata pentru marketing. Dar socant pentru un produs care se putea vinde prin valoarea lui intrinseca si recurge nonsalant la teme atat de departe de fundamentele convingerilor populare.
Nu este o atitudine pudica. Ma gandesc doar ca ajungem sa promovam o zona care, oricat s-ar stradui cei autopretinsi destupati la minte, induce deruta, deoarece beneficiaza de un vehicul intens mediatizat.
Din bani publici (Consiliul Local Cluj-Napoca a alocat peste 100.000 de euro festivalului), si sub ochii unui public care nu si-a format inca o stampila pentru fenomenul gay - TIFF va avea o sectiune de proiectii pentru copii, care vor fi introduse prin momentul mitos de tan