Pentru rolul principal din filmul „Poliţist, adjectiv”, un poliţist care traversează o criză de conştiinţă, actorul Dragoş Bucur a făcut documentare alături de un ofiţer din Brigada Antidrog.
Cel mai recent film al regizorului Corneliu Porumboiu, „Poliţist, adjectiv”, a fost una dintre revelaţiile ediţiei recent încheiate a Festivalului de Film de la Cannes, alăturându-se seriei de succese ale cinematografului românesc la marile festivaluri cinematografice din ultimii ani. Pe lângă faptul că „Poliţist, adjectiv” a câştigat două distincţii dintre cele mai prestigioase – Premiul Juriului la secţiunea „Un Certain Regard”, la care a concurat, şi Premiul FIPRESCI al aceleiaşi secţiuni (juriul FIPRESCI este constituit din membri din diverse ţări ai Federaţiei Internaţionale a Presei Cinematografice), pelicula semnată de Porumboiu s-a bucurat de o reacţie absolut entuziastă în presă. Criticii de pe Croazetă şi-au declarat la unison admiraţia, neezitând să folosească cuvântul „capodoperă”.
Despre ce este vorba? Filmul lui Porumboiu se defineşte din start ca „un film de gen”, însă unul atipic, neconvenţional, de aici şi specificarea din titlu, care indică clar în ce direcţie trebuie să privim. Este vorba despre un fals policier, un „anti-polar”, cum s-a scris în presa de pe Croazetă, care foloseşte convenţiile genului pentru a bate mai departe, pentru a spune o altfel de poveste decât suntem obişnuiţi.
Criza de conştiinţă a unui poliţist de provincie
Personajul principal, intepretat de Dragoş Bucur (căruia îi stau alături actori ca Vlad Ivanov – celebrul felcer violator din „432” al lui Cristian Mungiu –, Ioan Stoica, Irina Săulescu, Cosmin Seleşi), este un poliţist de provincie (filmul s-a turnat în Vaslui, oraşul natal al regizorului Porumboiu, ca şi precedentul său film, „A fost sau n-a fost?”) care începe să-şi piardă încre