Senatorii din Comisia pentru administraţie publică din Senat au respins, ieri, în unanimitate, cererea de reexaminare a legii pentru modificarea OUG 202/2002 privind gospodărirea integrată a zonei costiere, formulată de preşedintele Traian Băsescu.
Legea fusese trimisă spre promulgare şefului statului şi prevedea includerea unei excepţii la articolul 35, referitor la interzicerea autorizării construcţiei de noi şosele în banda litorală, de 50-150 m, paralelă cu linia ţărmului sau în zonele protejate. Practic, această excepţie nu permitea construirea şoselei de coastă ce urma să facă legătura între staţiunea Mamaia şi centrul istoric al municipiului Constanţa. Cel ce a iniţiat proiectul în 2002 este senatorul PSD Alexandru Mazăre, el evidenţiind ieri, în comisie, beneficiile acestuia. „Am dorit, prin această lege, să dăm posibilitatea să construim şi la Constanţa o bandă pe coasta litorală (...) peste tot în lume, există această şosea de coastă, prin care se deschid multiple posibilităţi pentru turism. (...) Proiectul e inclus în Planul integral de dezvoltare şi va fi finanţat 85% din fonduri europene. De asemenea, există un protocol între Direcţia Apelor Române Dobrogea-Litoral şi Consiliul Local Constanţa, în sensul că ei pregătesc deja un drum de intervenţie pentru lucrările de prevenire a eroziunii, iar o parte din el, care va fi din dale de beton, va deveni şoseaua de coastă", a declarat Mazăre, în timpul dezbaterilor din comisie. Parlamentarul PSD a explicat că, la ora actuală, toată documentaţia este finalizată şi s-a obţinut avizul Ministerului Mediului şi al Guvernului. Alexandru Mazăre a specificat că proiectul său nu vizează doar construirea şoselei de coastă, ci se are în vedere şi prevenirea eroziunii zonei de litoral a Mării Negre pe acea porţiune.
Un alt articol al OUG 202/2002 care este modificat prin această lege permite şi amenajare