Compania nu renunta la planurile de investitii in extinderea capacitatilor de productie si promovare, desi conditiile actuale din piata demonstreaza ca pentru moment nu mai exista cresteri de vanzari.
Producatorul de tevi din plastic Pipelife Romania, subsidiara locala a grupului Pipelife, format dintr-un joint-venture al Solvay (Belgia) si Wienerberger (Austria), apreciaza ca primele trei luni ale acestui an au fost printre cele mai slabe pentru industria de profil din ultimii patru ani, afectata in special de amanarile si anularile de proiecte imobiliare, precum si de lipsa unui program de investitii in infrastructura venit din partea statului.
"Piata de tubulatura a scazut puternic in primul trimestru, in principal din cauza crizei de lichiditati, care afecteaza in special firmele mici si mijlocii, fie ei producatori sau distribuitori. Toate acestea s-au suprapus cu prabusirea pietei imobiliare, care a determinat multi dezvoltatori sa inghete lucrarile. In lipsa unui program concret de investitii in infrastructura, am inregistrat cel mai slab trimestru din ultimii patru ani", a declarat Petru Avram, directorul general al Pipelife Romania, subsidiara locala a grupului ungar Pipelife.
Scadere la jumatate in T1
Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 54 mil. lei (14,6 mil. euro), in crestere cu 15% fata de nivelul din 2007. Cu toate acestea, fata de primul trimestru din 2008, cand vanzarile companiei s-au ridicat la 10 mil. lei (2,7 mil. euro), in primele trei luni ale acestui an cifra de afaceri a Pipelife a scazut la jumatate, la doar 5 mil. lei (1,1 mil. euro).
Potrivit estimarilor companiei, piata de tubulatura pentru anul trecut a fost estimata la 125 mil. euro, in timp ce pentru acest an este apreciata in cel mai fericit caz o scadere a pietei de pana la 5%.
"Este extrem de greu de facut predictii