În perioada crizei, tot mai multe companii sunt nevoite să concedieze angajaţi, astfel că experţii au încercat să formuleze o serie de indicaţii şi sfaturi pentru managerii care sunt puşi în situaţia de a concedia. Înainte de a face anunţuri de concediere, managerii trebuie să-şi pună următoarele întrebări: „Cum e mai bine să-i anunţ?”, „Ce trebuie să fac după ce i-am anunţat?”, respectiv „Ce atitudine să am cu cei rămaşi?”, s
În perioada crizei, tot mai multe companii sunt nevoite să concedieze angajaţi, astfel că experţii au încercat să formuleze o serie de indicaţii şi sfaturi pentru managerii care sunt puşi în situaţia de a concedia.
Înainte de a face anunţuri de concediere, managerii trebuie să-şi pună următoarele întrebări: „Cum e mai bine să-i anunţ?”, „Ce trebuie să fac după ce i-am anunţat?”, respectiv „Ce atitudine să am cu cei rămaşi?”, susţin experţii.
Când concedierea este ultima opţiune, atât angajaţii care pleacă, cât şi cei care rămân vor simţi o durere mai mică dacă managerul ştie să gestioneze situaţia într-o manieră umană şi plină de respect.
În companiile mici, lucrurile sunt mai complicate, întrucât de multe ori cei care sunt puşi să decidă concedierile lucrează cot la cot cu cei care vor fi daţi afară. Mai mult, conducerea companiei trebuie să aibă în vedere un lucru: Nimic nu poate otrăvi moralul angajaţilor rămaşi mai mult decât să-şi vadă foştii colegi ieşind pe uşă definitiv.
Cum îi anunţi pe disponibilizaţi?
Michael J. Canavan, expert pe probleme de muncă al unei firme de avocatură, spune că este ideal ca cei care vor fi daţi afară să fie anunţaţi unul câte unul, într-un cadrul privat, şi nu în cadrul unor şedinţe deschise.
„Este bine să primească vestea fără ca altcineva să fie de faţă, undeva în spatele unor uşi închise”, spune Canavan.
Acest lucru îi dă posibilitatea managerului să personali