Managerii romani sunt de parere ca atragerea si pastrarea angajatilor calificati, calitatea serviciilor si notorietatea brandului vor reprezenta principalele avantaje competitive ale companiilor la iesirea din criza economica, se arata intr-un studiu al Deloitte. Acestia considera anul 2009 ca pe un an de sacrificiu, ceea ce le ofera oportunitatea de a-si restructura si reorganiza afacerile.
"In conditiile in care declinul abrupt le-a intrerupt cresterea dinamica, firmele din Romania isi intorc acum privirea spre structurile interne, cautand sa remedieze probleme de ineficienta ce au intervenit de-a lungul anilor. Totodata, ele isi concentreaza atentia asupra principalelor avantaje competitive, pentru a castiga o pozitie avantajoasa pentru momentul in care va incepe noul ciclu economic", arata analistii Deloitte.
"Multe companii care au fost conduse in mod ineficient timp de mai multi ani, au acum sansa sa-si optimizeze operatiunile. In mod evident, anul 2009 nu va fi unul de crestere, dar directorii executivi au incredere in perspectivele pe termen lung ale afacerilor lor si in piata locala in ansamblu”, a declarat Antonis Ioannides, transaction services partner la Deloitte Financial Advisory.
Potrivit studiului, marea majoritate a directorilor executivi sunt de acord ca angajatii reprezinta avantajul competitiv cheie in astfel de perioade dificile. Atragerea si pastrarea angajatilor calificati este singurul atu competitiv asupra caruia aproape toti respondentii au fost de acord, indiferent de industrie. Companiile active in segmentul serviciilor se concentreaza, de asemenea, pe calitatea serviciilor pe care le ofera, considerand ca acest lucru este de importanta capitala in conditiile actuale de piata.
Directorii executivi din industriile orientate spre consumator (de exemplu: produse cosmetice, alimente, dulciuri si bau