Piata de retail a bunurilor de larg consum a crescut cu 27% in 2008 fata de 2007, in principal datorita cresterii volumelor de vanzari cu 16%, potrivit studiului Shopper Trends realizat de Nielsen.
Desi retailul modern isi continua trendul ascendent, comertul traditional pastreaza ponderea valorica cea mai mare (doua treimi) din retailul bunurilor de larg consum.
Ponderea hiper/supermarketurilor in total retailului modern s-a ridicat anul trecut la 34%, fata de 29% cat avea in 2007, in vreme ce comertul traditional si-a diminuat ponderea de la 63% in 2007, la 59% in anul trecut.
In topul celor mai dinamice retele de comert modern, dupa numarul de magazine deshise, se mentin magazinele de tip discount, urmate de hipermarketuri.
Pe segmentul hipermarketurilor, cel mai mult s-a extins reteaua franceza Carrefour, care si-a dublat numarul de magazine, la 22 in total. In aprilie, aceasta avea cu un magazin mai mult decat la finele anului trecut.
Reteaua germana Real, parte a grupului Metro, avea la finele anului trecut un numar de 20 de magazine, cu 6 mai multe decat in 2007, iar pana in aprilie inclusiv, a mai deschis o unitate.
Kaufland numara in luna aprilie 40 de magazine, cu 2 mai multe decat la finele anului trecut si cu 9 mai multe decat in 2007.
Retelele Auchan si Cora au stagnat la nivelul de 6, respectiv 3 unitati, in perioadele mentionate.
Topul celor mai bine vandute 10 produse din comertul modern a fost dominat anul trecut de bere, care a depasit bauturile racoritoare carbonatate care ocupau locul 1 in 2007.
O explicatie a acestei evolutii ar fi cresterea mai accelerata a vanzarilor de bere comparativ cu cea a racoritoarelor carbonatate. Astfel, vanzarile de bere din comertul modern au crescut anul trecut cu 56% in valoare si cu 50% in volum. Racoritoarele necarbonatate au atras vanzari cu 36% mai mari in val