Colaborator vechi al lui Ken Loach, scenaristul Paul Laverty a avut o buna relatie cu Eric Cantona, cel care a fost initiatorul, coproducatorul si interpretul din "Looking for Eric", si de la a carui idee a plecat cand a scris povestea postasului din Manchester, salvat de la ratare de fostul international. Prezentat la Cannes in Competitia Oficiala, "Looking for Eric" a fost distins cu Premiul Juriului Ecumenic prezidat de Radu Mihaileanu. Nu peste multa vreme filmul va ajunge si in Romania.
- Care au fost provocarile pe care vi le-a pus scrierea scenariului?
Provocarea pe care ti-o pune fiecare scenariu e sa incerci sa nu te repeti, iar secretul unui scenariu reusit sta in construirea unor personaje care sa nu fie in alb si negru, si sa te plictiseasca de moarte in timp ce le scrii.
De fapt, Eric a venit la noi (la mine si la Ken Loach), cu ideea filmului, si am stiut de la bun inceput ca el urma sa fie un element important al filmului. Stiam ca are un extraordinar simt al umorului si ca e capabil sa-i faca pe ceilalti sa rada.
- Si cum a aparut Eric Bishop?
Imaginarea unui personaj fictiv care sa relationeze cu Eric a fost importanta. L-am intrebat pe Eric cum s-ar simti daca ar exista in imaginatia cuiva a carui viata e vraiste, care nu stie sa-si gestioneze relatia cu proprii copii samd, dar nu stiam prea clar cum urma sa fie personajul. Eric a fost insa foarte deschis si incurajator inca de la inceput.
- Colaborarea cu Eric Cantona a functionat din start?
Imi placea fotbalul si-mi placea sinceritatea lui Eric, dar initial nu stiam daca voi fi in stare sa scriu scenariul. Am inteles in ce directie o va lua numai in momentul in care am avut o idee, iar aceasta idee am capatat-o in cele doua zile petrecute impreuna, in care ne-am gasit niste puncte comune.
Daca te trezesti dimineata si nu esti fer