Corepondenţă de la Paris Muzica ţigănească românească a invitat jazz-ul la o sesiune de cântat live, pe scena Teatrului Trianon din Paris, în cadrul celei de-a doua ediţii a festivalului Tzig’N’Jazz.
După modul în care a fost primită de public evoluţia acordeonistului român Emy Drăgoi şi a invitaţilor săi francezi, în deschiderea evenimentului de marţi seara, se poate spune, parafrazând titlul celebrului film american, că în mod cert francezilor şi românilor le place jazzul... ţigănesc.
IMPROVIZAŢIE ÎN CONCERT
Chiar dacă cea de-a doua seară de festival a fost anulată din cauza unei probleme de sănătate a violonistului Marius Apostol, iubitorii de jazz tzigane s-au asigurat că se vor afla în sala Teatrului Trianon în ultima zi de spectacol, când pe scenă va urca violonistul Costel Niţescu, alături de cântăreaţa de jazz Anne Ducros, Stochelo Rosenberg - chitară solo, Giani Lincan - ţambal, Adrien Moiganrd - chitară, Yoann Serra - tobe, Mathieu Chatelain - contrabas şi Antoine Hervier - pian.
Improvizaţie, acesta este cuvântul magic care defineşte jazz-ul tzigane, dincolo de amestecul de influenţe care stă la baza exoticului stil muzical. "Originalitatea acestui gen muzical constă tocmai în faptul că am depăşit şi transformat ideea de muzică ţigănească tradiţională. Într-adevăr, am introdus instrumente tradiţionale însă le-am amestecat cu jazz de diferite influenţe. Anul acesta am adus-o în festival pe Anne Ducros, care a fost eleva celebrei Ella Fitzgerald, pe Richard Galliano, un acordeonist de referinţă în jazzul internaţional, bandoneonistul Juan Jose Mosalini care cântă piazzola (stil de tango argentinian), dar şi doi foarte buni chitarişti de jazz manouche, un stil de jazz de origine franceză.
Pentru jazzul tzigane nu se repetă înainte de spectacol. Muzica este în cea mai mare parte improv