Specialiştii de resurse umane vor trebui să facă alegerea: cine pleacă şi cine rămâne
După ce efectele crizei se vor diminua, managerii români văd în 2009 un an de sacrificiu. În aceste condiţii, doar 22% dintre cei 300 de respondenţi ai studiului Deloitte sunt de părere că vor avea rezultate mai bune la sfârşitul acestui an, faţă de 2008. Printre „aşii din mânecă” pe care directorii de companii le apreciază ca fiind avantaje principale la ieşirea din criza economică se numără angajaţii foarte bine pregătiţi, relaţiile solide cu partenerii de afaceri, calitatea serviciilor ofeite, dar şi notorietatea brandului, se mai arată în raportul realizat de Deloitte.
Pentru unele companii, declinul economic actual este o corecţie necesară şi care trebuia să se întâmple. În acest context, directorii vor păstra angajaţii care au adus beneficii companiei. Întrebaţi care ar fi atuurile competitive în timp de criză, 20% dintre directorii executivi au răspuns că angajaţii calificaţi reprezintă un activ preţios. Nu doar angajaţii-cheie din interiorul companiei sunt favorizaţi. O altă strategie este de a atrage personal calificat de la competitori.
4% dintre directori vor face concedieri şi reduceri de salarii
La întrebarea „Ce măsuri aţi lua pentru a reduce costurile de personal?”, 42% dintre manageri au răspuns că vor recurge la disponibilizări, 25% declarau că nu vor face nicio reducere de personal, dar vor scădea din salarii, iar 14% vor da afară oameni şi vor scădea salariile. 6% dintre directori nu au dorit să răspundă, şi nu au ales niciuna dintre cele trei opţiuni de răspuns ale întrebării studiului.
Defalcat pe sectoare, 40% dintre directorii din domeniul serviciilor financiare urmăresc reducerea de personal, dar 22% recunosc că anagajaţii-cheie îi diferenţiază de competitori, iar pentru 19% brandul îi va ajuta să-şi consolideze poziţia pe