Marii retaileri de electrocasnice care activeaza pe o piata de 1,3 mld. euro cer statului sa aplice un program Rabla si in acest sector, unde se confrunta cu o scadere dramatica a vanzarilor.
"Introducerea programului Rabla in electroretail ar putea reduce declinul pietei de profil, care in primul trimestru a fost de 35-40% fata de aceeasi perioada din 2008. Sunt sanse mici ca efectul unui astfel de program sa readuca piata pe crestere, insa va putea tine companiile pe linia de plutire", a declarat Dragos Simion, presedintele Flamingo.
Compania, care are pierderi de 5,4 mil euro in primele trei luni din 2009, reuneste in actionariat oameni de afaceri precum Dragos Cinca, Ion Alexandru Tiriac si Dan Adamescu (magazinul Unirea).
Dupa ce mai mult de 4 luni au sustinut singuri programele de buy-back, oferind reduceri medii de 15% la achizitia unui produs nou in cazul predarii unuia uzat, companiile cauta acum sprijinul guvernamental, dupa modelul de pe piata auto, un alt sector care a inregistrat un declin puternic al vanzarilor. "In trimestrul al doilea al anului ma astept sa vad o accentuare a declinului pietei fata de primul trimestru al anului, nu sunt semne de revenire a cererii", a sustinut Dragos Simion.
Programul "Rabla" din auto, care urmareste casarea a 60.000 de automobile mai vechi de 10 ani si care s-a desfasurat si in anii anteriori, a devenit o masura de salvare a producatorilor si importatorilor de automobile dupa ce in primele luni ale anului vanzarile au scazut cu peste 60%. Introducerea programului a condus la o usoara revenire, astfel ca la finalul primelor patru luni scaderea generala a pietei auto era de 50%.
Daca retailul electro a rulat anul trecut peste 1,3 mld. euro, piata auto inregistreaza valori anuale in jurul a 6 miliarde de euro.
Omul de afaceri Dan Ostahie, care detine Altex, cel mai mare retailer de pro