Ieri s-a împlinit un sfert de veac de la înfiinţarea Canalului Dunăre-Marea Neagră, al treilea ca mărime din lume. Cu această ocazie, s-au organizat festivităţi şi toţi angajaţii Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile au primit prime.
Salariaţii ce muncesc de peste 20 de ani în companie, au primit şi diplome şi medalii. „M-aş fi bucurat să pot acorda diplome de câte 10 milioane de lei vechi, dar nu s-a putut. Dar a intrat totuşi, pe card, câte o diplomă, chiar dacă este ea de valoare mult mai mică. Sperăm ca la împlinirea a 26 de ani de existenţă, să puteţi fi recompensaţi mult mai bine pentru activitatea pe care o desfăşuraţi", le-a spus angajaţilor directorul CNACN, Valentin Zeicu. Iar în ceea ce priveşte Canalul Dunăre-Marea Neagră, el a spus că depăşeşte „de mult timp stadiul de construcţie socialistă într-o economie condusă planificat, pentru nevoi naţionale, în prezent canalul făcând parte din Coridorul VII Pan-European, şi multe ţări sunt preocupate pentru ca, prin Portul Constanţa, pe canal, să se transporte materii prime către centrul Europei, acolo unde pulsează inima economică a continentului". „Canalul este departe de a fi un simplu şanţ sau un cimitir de deţinuţi, cum se spunea în 1990. Canalul Dunăre-Marea Neagră este o structură foarte complexă de transport, foarte spectaculoasă, pe care multe ţări nu o au, iar noi, din păcate, nu întotdeauna am ştiut să o apreciem la adevărata ei valoare", a adăugat inginerul Mihai Tomescu, care lucrează la CNACN de la înfiinţarea ei. Canalul Dunăre-Marea Neagră este un obiectiv naţional de mare importanţă economică, deschis oficial, după lungi eforturi, pe 26 mai 1984. A fost proiectat pentru a funcţiona la o capacitate de 80 milioane de tone anual, iar pentru realizarea lui a fost necesară excavarea a circa 300 milioane de metri cubi de sol şi rocă. Au fost folosite peste 4 milioane de me