McDonald’s vrea să detroneze Starbucks şi să devină cea mai mare reţea de cafenele din Europa prin deschiderea a sute de magazine McCafe. În timp ce Starbucks, care deţine deja 1.300 de locaţii în Europa, şi-a încetinit expansiunea, McDonald's are planuri ambiţioase pentru brand-ul său de cafenea. Astfel, operatorul celei mai mari reţele de restaurante fast-food din lume vrea să ajungă în acest an la 1.200 de locaţii McCafe în Europa. Acestea urmează să opereze atât
McDonald’s vrea să detroneze Starbucks şi să devină cea mai mare reţea de cafenele din Europa prin deschiderea a sute de magazine McCafe.
În timp ce Starbucks, care deţine deja 1.300 de locaţii în Europa, şi-a încetinit expansiunea, McDonald's are planuri ambiţioase pentru brand-ul său de cafenea.
Astfel, operatorul celei mai mari reţele de restaurante fast-food din lume vrea să ajungă în acest an la 1.200 de locaţii McCafe în Europa. Acestea urmează să opereze atât în cadrul restaurantelor, cât şi independent.
Pentru a-şi atinge scopul, McDonald's va trebui să intre şi pe piaţa din Marea Britanie, piaţă unde se regăsesc cele mai multe cafenele Starbucks din Europa.
Cu toate acestea, oficialii companiei se arată încrezători. „Putem deveni cea mai mare reţea de cafenele din Europa”, a declarat Jerome Tafani, CFO al McDonald's Europa.
McCafe a luat naştere în 1993, când a fost deschisă prima cafenea în Australia, pentru ca, din 2002, să se extindă în Europa, Irlanda şi Statele Unite. Astfel, în acest moment, majoritatea restaurantelor McDonald's dispun şi de o cafenea.
Compania americană are în plan să investească pentru fiecare locaţie McCafe între 60.000 şi 85.000 de euro, pentru McDonald's această strategie fiind un impuls adus vânzărilor aflate în scădere din cauza crizei economice.
SURSA: „Financial Times”