Dupa aproape sase ani de la ideea de a construi o autostrada care sa faca conexiunea intre Bucuresti si Brasov, abia in luna mai 2009 a fost desemnat castigatorul pentru cel mai complicat tronson al acestei autostrazi, cel dintre Comarnic si Brasov (55 km). Din consortiul castigator face parte insa chiar grupul francez Vinci, cel mai mare constructor din lume, care a castigat acelasi tronson in 2004, pe vremea guvernului PSD.
15 kilometri de tuneluri duble, cinci noduri de autostrada, sunt doar cateva din datele tehnice ale celei mai complicate autostrazi care va fi construita in Romania in urmatorii ani.
Consortiul format din companiile Vinci Concession, Aktor Concession, Vinci Construction Grand Projets si Aktor trebuie sa treaca muntii Bucegi in urmatorii patru ani, iar ulterior sa primeasca autostrada in concesiune pe o perioada de 26 de ani. Valoarea contractului pentru partea de constructie si proiectare realizat prin parteneriat public-privat este de 1,5 miliarde euro, inclusiv TVA.
La aceasta valoare pretul mediu pe kilometru de autostrada se ridica la 25 de milioane de euro, valoarea mare fiind explicata de autoritati prin complexitatea lucrarilor de arta care vor fi realizate: poduri, tuneluri, pasaje.
Consortiul condus de Vinci a obtinut 95,7 puncte din totalul de 100 si a devansat ofertele consortiului Astrada Concession, format din Strabag AG, Egis Projects, Eurovia Construct International, Housing & Construction Holding Co. Ltd si consortiul Autostrada A3 Comarnic - Brasov, format din compania Bilfinger Berger - Porr.
Motivele pentru care celelalte doua consortii care au depus oferte finale au fost descalificate au fost, printre altele, faptul ca latimea podurilor nu respecta standardele, numarul spatiilor comerciale era prea mic, faptul ca oferta prevedea ca Ministerul Transporturilor sa suporte anumite costur