Degringolada din sectorul electronicelor si electrocasnice a impins principalii retaileri si importatori spre derularea operatiunilor mai mult pe intuitie decat pe bugete clare de vanzari, estimarile fiind redundante in conditiile in care comportamentul consumatorului este atipic si iresponsiv la oferte, iar incasarile s-au redus in medie cu 40% in primele luni ale anului.
Vanzarile de aparatura de aer conditionat nu fac exceptie de la tendintele industriei, iar retailerii si importatorii evita sa anunte cifre pregatindu-se in schimb pentru un nivel al cererii oscilant.
„Este dificil sa prognozezi acum orice fel de vanzari si trebuie sa realizam o apropiere mai mare fata de consumator. Cred ca pentru urmatoarele doua luni suntem pregatiti pentru orice", a spus Jiri Rizek, directorul general al companiei Flamingo, al treilea retailer de electrocasnice din Romania, in functie de cifra de afaceri raportata pentru 2008.
Daca anul trecut reprezentantii Flamingo se asteptau ca romanii sa cheltuie in medie 100 de euro pentru aparatura de aer conditionat, iar produsele achizitionate cu predilectie vara urmau sa aduca 20% din vanzarile anuale ale companiei, adica 40 de milioane de euro, in 2009 orice evolutie este posibila.
„Nu vreau sa emit estimari pentru ca piata este dificila, iar comportamentul de achizitie este foarte volatil si cu predictibilitate redusa. Vom putea face insa fata si vom avea aparate de la 800 de euro (gama entry level - n. red) pana la cele de design ( din segmentul de pret superior - n. red.), daca vom avea cerere", a spus Rizek.
Potrivit importatorului si distribuitorului de aparate de aer conditionat Daikin, in 2008 piata de profil a ajuns la aproximativ 100 mil. euro, in crestere cu 53% fata de anul 2007, cand s-a inregistrat o valoare de 65 mil. euro. „Pentru acest an se estimeaza o crestere mai temperata, depe