Cu toate că intrarea pe noi rute este o mişcare riscantă pe timp de criză, compania aeriană a introdus un nou zbor: Iaşi-Budapesta. Câţi pasageri ar putea zbura de la Budapesta la Iaşi, sau invers, de două ori pe zi, cinci zile pe săptămână? Cam 500. Destul cât să-i determine pe cei de la Malev să adauge această rută. Cursele aeriene regulate spre şi dinspre Iaşi figurează în orarul a doar doi operatori: TAROM (România), din Bucureşti, şi Austrian Airlines (Austria), din Viena. Prin urmare, intrarea unui nou competitor pe această destinaţie pare surprinzătoare.
Pentru că strategia operatorului ungar este aceea de a acoperi destinaţii de nişă, având în vedere rutele pe care operează deja. „Pieţele de nişă, insuficient exploatate de alte companii, sunt pentru noi oportunităţi“, spune Mădălina Creţu, reprezentanta operatorul aerian Malev în România.
Planurile de business prevăd, pentru 2009, o creştere de circa 20% a numărului de pasageri transportaţi (178.000 anul trecut) prin intrarea pe noul culoar. De altfel, Malev are în România cea mai extinsă prezenţă teritorială din cele peste 30 de pieţe pe care este prezentă, operând de pe cinci aeroporturi româneşti. Cel mai temerar proiect al companiei a fost ruta Târgu Mureş-Budapesta, introdusă în 2006, iar de la inaugurarea ei Malev a rămas singura companie tradiţională străină care operează aici.
Mai multe curse
„Ne place aventura“, spune Mădălina Creţu, ceea ce compania demonstrase deja cu un an înainte, când deschidea linia Budapesta - Constanţa, la care însă a renunţat anul trecut din lipsă de pasageri. Creţu speră să atragă pe noua rută şi trafic din zonă – Bacău, Suceava - şi atacă piaţa cu tarife promoţionale în jurul a 100 de euro, dus-întors, inclusiv taxele de aeroport. Practic, este un tarif apropiat de nivelul operatorilor low-cost.
Ope