Compania clujeana Profi Auto, reprezentant zonal al marcii de automobile Toyota, estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de aproximativ 6,9 mil. euro, ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu peste 32% fata de anul trecut, cand afacerile dealerului clujean au ajuns la 8,9 mil. euro.
La inceputul anului in curs, conducerea companiei Profi Auto estima pentru 2009 o cifra de afaceri similara cu cea realizata anul trecut, insa din cauza crizei financiare din domeniul auto dealerul clujean si-a revizuit in prezent in scadere estimarile pentru anul 2009. In primul trimestru din acest an, Profi Auto a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 890.000 de euro, in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand vanzarile companiei au ajuns la 3 mil. euro.
„Am incheiat primul trimestru din acest an cu un numar total de 26 de autoturisme Toyota vandute si ne propunem pentru anul in curs sa realizam o cota de piata de 4%. Piata auto este in scadere, trend care estimam ca va fi continuat si in perioada urmatoare de timp, astfel ca pana la finele anului 2009 piata auto locala va inregistra un recul de minim 35% fata de anul trecut. Din cauza crizei financiare, in ultimul timp vanzarile companiei noastre au scazut dramatic, ceea ce a dus la restructurari in cadrul firmei’’, a declarat pentru ZF Transilvania Noemi Giurgiu, director de marketing in cadrul companiei Profi Auto.
Compania Profi Auto a comercializat in total anul trecut 410 autoturisme Toyota, chiar daca targetul fixat de dealerul auto local pentru 2008 era de 650 de unitati. In 2007, numarul total de autoturisme vandute pe piata locala de Profi Auto a fost de 389 de unitati Toyota, iar cifra de afaceri a companiei clujene s-a ridicat la aproximativ 7,7 mil. euro.
Cele mai bine vandute modele Toyota anul trecut au fost Toyota Yaris, urmat de modelul Coroll