Chiar dacă în finala de aseară a Champions League „Diavolii roşii” au pierdut cu scorul de 0-2 în faţa spaniolilor, în meciul finanţelor englezii rămân lideri. Manchester United (MU) e, de mai mulţi ani, una dintre marile afaceri din lumea sportului. Cumpărat în 2005 pentru 1,2 miliarde de euro de către miliardarul american Malcolm Glazer, MU se află pe locul al doilea în topul celor mai bogate cluburi de fotbal din lume, cu un venit de 324,8
Chiar dacă în finala de aseară a Champions League „Diavolii roşii” au pierdut cu scorul de 0-2 în faţa spaniolilor, în meciul finanţelor englezii rămân lideri.
Manchester United (MU) e, de mai mulţi ani, una dintre marile afaceri din lumea sportului. Cumpărat în 2005 pentru 1,2 miliarde de euro de către miliardarul american Malcolm Glazer, MU se află pe locul al doilea în topul celor mai bogate cluburi de fotbal din lume, cu un venit de 324,8 milioane de euro în sezonul 2007-2008, cu puţin în urma celor de la Real Madrid (365,8 milioane de euro), dar în faţa rivalilor de ieri de la FC Barcelona, care au câştigat 308,8 milioane de euro în respectivul sezon.
Sponsorii se bat pe tricourile finaliştilor
Manchester United are contracte de sponsorizare cu grupuri multinaţionale precum AIG, Nike, Saudi Telecom, Swiss, Budweiser, contracte ce i-au adus în sezonul 2007-2008 nu mai puţin de 81 de milioane de euro.
Deşi e singurul club de top din lume care nu încasează bani din reclama imprimată pe tricourile de joc (pe care a oferit-o, în scop caritabil, UNICEF), Barcelona a reuşit să strângă din contractele de sponsorizare 100 de milioane de euro, o mare parte venind din partea celor de la Nike.
Zeci de milioane de euro din vânzările de bilete
În ceea ce priveşte încasările din bilete, clubul antrenat de Sir Alex Ferguson este din nou în avantaj în raport cu Barcelona. Cu o frecvenţă medie de 75.