Întîmplător sau nu, luna mai a adus o adevărată paradă a tinerilor muzicieni. În cadrul primului Festival Opera Viva organizat de Academia de muzică din Cluj, cu participarea unor maeştri precum Ionel Pantea, Victor Dumănescu sau Francisc Fucks, avînd susţinerea deosebită a rectorului Adrian Pop, s-au prezentat producţii de operă oferite de academiile şi universităţile din Bucureşti, Iaşi, Constanţa, Oradea, Timişoara, Cluj şi Szeged (Ungaria), oferind o imagine necosmetizată a nivelului de pregătire a tinerilor de la clasa de canto. Unii au entuziasmat, alţii au dezamăgit. O parte dintre dascăli a primit felicitări pentru performanţele studenţilor şi regia spectacolelor. Cealaltă parte s-a simţit lezată, reacţionînd violent în loc să gîndească unde a greşit. Majoritatea a dialogat, într-un foarte interesant colocviu, despre… „Quo vadit musica?“ – o întrebare care a generat opinii, idei, soluţii. Discuţia a lansat un demers inedit la noi – extrem de interesant şi bine-venit –, ce ar merita, măcar la viitoarea ediţie, să primească suportul financiar al oficialităţilor locale. La Râmnicu-Vâlcea s-a derulat cea de a XXX-a ediţie a Festivalului Tinere Talente. În fiecare an, Primăria asigură tot ceea ce este necesar pentru ca evenimentul să se prezinte impecabil pe plan organizatoric. Consilierul pe probleme de cultură, Carmen Zgripcea, alături de directorul artistic al festivalului, Rodica Sava, au făcut ca totul să pară „simplu“, iar nivelul manifestărilor să fie demn de o ediţie aniversară. Urmărind această idee, organizatorii au creat un arc peste timp – cei care în urmă cu decenii debutau la Vâlcea, acum nume de referinţă în ţară şi în străinătate, au revenit pe scena festivalului pentru a oferi superbe recitaluri sau concerte. Astfel, seara inaugurală a propus un minunat recital de lied în care soprana Irina Săndulescu-Bălan şi pianistul Viniciu Moroianu au