Publicitatea online este de asteptat sa-si mareasca, la nivel european, cota de piata in 2009, apreciaza presedintele IAB Europa, Alain Heureux. Potrivit acestuia, transparenta in circuitul banilor pe piata publicitatii online, desi greu de realizat in aceasta perioada, "este o chestiune de maturitate" si "foarte importanta pentru a creste asa cum s-a intamplat" in tari precum Polonia. Alain Heureux si Jaroslav Sobolewski, seful filialei poloneze a IAB, asociatie ce reprezinta interesele industriei online, vorbesc intr-un interviu acordat HotNews.ro despre masurarea publicitatii online, despre formatele de reclama online si despre asteptarile lor pentru anul de criza 2009.
Rep.: Ce recomandari au IAB Europa/IAB Polonia si ce fac aceste organizatii in privinta sistemelor de masurare a audientelor, sisteme care sa functioneze intr-un mod agreat de toata lumea? Jaroslav Sobolewski: In primul rand, este foarte important sa ai un singur sistem de masurare a audientei si un singur standard. Indiferent daca e comScore, Nielsen, Gemius, e bine sa ai un singur standard pe piata. Apoi, in Polonia exista, ca si in alte locuri, discutii despre cum functioneaza sistemul ales. Din acest punct de vedere, nu exista o solutie perfecta. Dar ceea ce conteaza este sa aduci laolalta companiile si sa incerci sa imbunatatesti tot timpul metodologia.
Alain Heureux: Lucrurile nu sunt diferite nici pe pietele mature. Acum cateva luni, in Marea Britanie, una dintre cele mai mature piete din Europa, au decis sa arunce complet in aer sistemul existent. Exista un organism - Joint Industry Committee for Internet Measurement Systems (JICIMS), iar in cadrul industriei au existat multe dispute si dezacorduri pe seama functionarii acestuia. Asa ca au decis sa il schimbe complet. Si au creat ceva nou, o institutie numita UKOM, ce-i reuneste pe toti jucatorii din industrie, care au