Red Bull, cel mai mare producator de bauturi energizante, a vandut anul trecut 28 de milioane de doze pe piata romaneasca, inregistand o cifra de afaceri de 90 de milioane de lei (24,4 mil. euro), potrivit datelor furnizate de companie.
Vanzarile in lei au fost in crestere cu 15% in 2008 fata de anul anterior, insa in primul trimestru din 2009 producatorul a inregistrat un declin al cifrei de afaceri la nivel local de circa 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform aceleiasi surse.
Aceasta scadere poate fi pusa pe seama scaderii bugetului alocat de consumatori iesirilor in oras.
Proprietarii romani de restaurante si cafenele declarau luna trecuta ca nota de plata medie s-a diminuat cu pana la 10% in primul trimestru, insa au precizat ca numarul de clienti nu este pe un trend descendent.
HoReCa (hoteluri, restaurante, catering) si benzinariile sunt printre cele mai importante canale de distributie pentru producatorii de bauturi energizante.
Reprezentantii Red Bull Romania au declarat ca, in 2008, compania a inregistrat cresteri pe toate canalele de distributie. Red Bull detine in prezent o cota de piata de circa 50% in Romania.
Subsidiara locala coordoneaza si activitatile Red Bull pe pietele din Bulgaria si Republica Moldova, in total fiind inregistrate anul trecut vanzari de 40 de milioane de doze in cele trei tari.
In ultimii ani, piata bauturilor energizante din Romania a fost vizata de tot mai multi producatori si importatori, printre cele mai importante lansari numarandu-se Rienergy, produs lansat de European Drinks in 2007 si pozitionat pe un segment inferior de pret, comparativ cu Red Bull.
„Daca ar fi sa facem o comparatie, conform companiei de cercetare Nielsen, in septembrie 2004, cand Red Bull GmbH din Austria a decis deschiderea unei sucursale in Romania, pe piata locala erau prezente circa 15 produ