Inceputul de an slab pe piata de mobila, cu scaderi in euro pentru principalii retaileri, a fortat managerii sa gaseasca solutii pentru a depasi criza economica, insa primul impuls, acela de a mari preturile, nu poate fi aplicat in contextul economic actual. Alternativele nu sunt multe, iar principala companie din domeniu a decis sa parieze pe cartea innoirii mult mai rapide a colectiilor, in conditiile inghetarii pretului la produse.
„Am calatorit in ultimul an in toata lumea, din Singapore in Shanghai, din Africa de Sud in Miami, in cautarea de produse, de idei, de functiuni si merchandising de produs. Avem acum in magazine cea mai fericita colectie pe care am avut-o vreodata, dar care a venit, din pacate, in cea mai nefericita perioada", a spus Dan Sucu, presedintele Mobexpert, cel mai mare jucator din industria mobilei.
Retailerii de talie mica spun insa ca nu este vizibila o tendinta de innoire mai rapida a colectiilor la nivelul pietei. „Am remarcat in schimb o repozitionare pe paliere de modelististica si calitate usor diferite intre retaileri", spune Daniel Dima, administrator al retailerului de mobilier de lux Arredare.
Sucu a explicat faptul ca majoritatea retailerilor non-food au mers in aceasta perioada pe cresteri de preturi in lei, pentru ca apoi sa opereze reduceri promotionale de 15-20% pe care le-au promovat ca atare.
Piata de ocazie. In industria mobilei nu s-a putut aplica aceeasi strategie ca in retailul non-food, deoarece hemoragia de clienti este deja acuta, iar orice fluctuatie de acest fel a pretului ar fi putut aduce scaderi mult mai accentuate.
Mentinerea preturilor a venit insa si in conditiile in care compania a negociat contractele cu furnizorii, atat cu cei de materiale, cat si cu cei de produse finite, si si-a asumat faptul ca nu ar putea sa aiba profit in trimestrul unu.
Sucu de la Mobexp