Publicitatea la bere a scăzut cu 19% la TV, dar cea difuzată pe posturile de radio a crescut cu aproximativ 69%. Volumul de publicitate difuzat pe TV, presă scrisă şi radio s-a diminuat cu 18% în primele patru luni ale lui 2009, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Semnele crizei în publicitate s-au arătat încă din 2008. O analiză realizată de ziarul „Adevărul“ în iarna anului trecut arată că în ciuda desfăşurării Campionatului European de Fotbal, reclamele la bere s-au diminuat. Mai mult, în prima parte a lui 2009, tot mai puţină publicitate la bere s-a văzut pe ecrane.
În primele patru luni ale acestui an, televiziunile româneşti au difuzat 20.226 de spoturi publicitare, care valorează, 46 de milioane de euro, calculate la rate card (fără discounturi), potrivit Alfa Cont Media-watch.
Ziarele, cu 39% mai puţine machete
Posturile TV au avut în această perioadă cu 19% mai puţine reclame. Pro TV este cel care a atras cel mai mare volum brut de publicitate (7,7 milioane de euro) şi a difuzat cel mai mare număr de inserţii: 2.097. Pe poziţia a doua se află
Kanal D cu 1.743 de recame, difuzate în perioada ianuarie-aprilie 2009, cu o valoare de 6,8 milioane de euro, la rate card.
În schimb, publicitatea la radio este în creştere. Ca număr de spoturi, radiourile româneşti au avut cu 69% mai multe reclame, pe când volumul brut a crescut cu 59% ajungând la 420.000 de euro. Cele mai multe reclame au fost difuzate la Europa FM (229 de inserţii), Kiss FM (215) şi Pro FM (269).
Ziarele româneşti au avut un oarecare avans. Deşi numărul de machete publicitare a scăzut cu 39,2%, încasările au avut o creştere de 105%. Ziarele care au avut cele mai multe machete sunt „Gazeta Sporturilor“ (59 de inserţii) şi „Pro Sport“ (41).
Cele mai promovate mărci de bere (TV, presă scrisă şi radio) au