Parfumul din casele noastre provine în continuare de la deodorantele odorizante clasice. Piaţa odorizantelor de cameră e în continuare dominată de câţiva jucători, semn că gusturile românilor s-au sedimentat deja. Conform datelor statistice, preferinţele consumatorilor români faţă de formele de prezentare ale odorizantelor de interior s-au păstrat în ultimii ani. În top sunt în continuare deodorantele (aerosolii), gelurile şi spray-urile electrice cu lichid.
Datele furnizate de
MEMRB România, unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa cercetării de marketing, arată că segmentul deodorantelor (aerosoli) a ajuns să acopere aproape jumătate din piaţă, în perioada martie 2008 - februarie 2009, în creştere cu peste 6% faţă de anul anterior.
Şi în cadrul acestei categorii, produsele clasice îşi menţin supremaţia, dar tot mai mulţi români cumpără deodorante automate, care sunt declanşate cu ajutorul unor mecanisme ce funcţionează cu baterii.
În perioada amintită, aproape o treime din volumul vânzărilor de deodorante de interior (29,3%) a fost acoperită de aceste produse mult mai practice pentru utilizatori.
Aparatele electrice cu lichid câştigă teren
Din datele MEMRB România rezultă că segmentul odorizantelor cu acţiune continuă este în scădere atât ca volum, cât şi în valoare. În perioada martie 2008 - februarie 2009, acestea au acoperit 39,4% din piaţă ca volum de vânzări şi 35,9% ca valoare, în scădere faţă de perioada similară anterioară.
Din segmentul odorizantelor cu acţiune permanentă, în continuare sunt cel mai bine vândute gelurile, cele cu alimentare capilară şi decorative, acestea acoperind peste 70% din segment. Cât priveşte categoria odorizantelor electrice cu lichid, acestea acoperă 22,5% din segment, în creştere uşoară faţă de anii precedenţi.