● Dan Coman, Dicţionarul Mara, Editura Cartier, 2009. ● Claudiu Komartin, Un anotimp în Berceni, Editura Cartier, 2009. ● Radu Vancu, Monstrul fericit, Editura Cartier, 2009. Încă ducem lipsă de o editură serioasă de poezie. Vinea, Pontica, Timpul şi Paralela 45 (ultimele două cu un tempo mult scăzut faţă de anii trecuţi), adică editurile unde s-au publicat majoritatea cărţilor bune de poezie din ultimul deceniu, au făcut treaba doar pe jumătate: tiraje meschine, distribuţie ca şi inexistentă, condiţii grafice deplorabile. Brumar şi-a făcut un renume din eleganţa grafică, dar promovarea a rămas o mare problemă, în timp ce Corint a renunţat cu totul să mai publice poezie după numai cîteva antologii. În 2005, Cartea Românească făcuse vizibilă (şi vandabilă) o colecţie în care cărţile erau însoţite şi de CD-uri cu vocile poeţilor citindu-şi poemele, dar între timp titlurile s-au rărit şi valoarea lor s-a diluat mult. Acum, Editura Cartier din Chişinău pare să revitalizeze Colecţia Rotonda coordonată de scriitorul Emilian Galaicu-Păun publicînd trei tineri poeţi care şi-au făcut un nume încă de la debuturile premiate de USR şi de Fundaţia "Anonimul" sau distinse cu Premiul Naţional "Mihai Eminescu". Să sperăm că va dura.
Aşa cum Ioana Nicolaie înregistra, în Cerul din burtă (Paralela 45, 2005), experienţa sarcinii cu schimbările de tot felul prin care trecea viitoarea mamă, Dan Coman scrie în acest volum, subintitulat "ghidul tatălui: 0-2 ani", despre adaptarea la viaţa de părinte a unui proaspăt tătic. Dicţionarul Mara nu vorbeşte atît de micuţa care creşte de-a lungul cărţii, cît despre tatăl care se acomodează treptat noului ritm casnic, consemnînd " cu delicateţe, uimire, dar şi cu îngrijorare sau chiar frustrare " schimbările din casă şi pe cele interioare. Nopţile de nesomn şi oboseala acumulată, veghea şi teama, grija şi disponibilitatea permanentă faţă