Panasonic Romania, reprezentanta producatorului nipon de echipamente electronice, electrocasnice si IT Panasonic, tinteste un avans de 19% al cifrei de afaceri in anul fiscal 2009/ 2010 (care se va incheia pe 31 martie anul viitor), la 198 de milioane de lei (47,3 mil. euro).
Anul fiscal trecut, compania a raportat un rulaj de 166 de milioane de lei (45,07 mil. euro), in scadere cu 15% fata de exercitiul financiar precedent. "In anul fiscal anterior, afacerile noastre au coborat cu 15%, scaderea fiind direct influentata de reducerea cererii totale in piata de electronice si electrocasnice, care a inceput inca din ultimul trimestru calendaristic al anului trecut si care a continuat si in intervalul ianuarie-martie 2009", a declarat Catalin Savulescu, directorul general al Panasonic Romania, citat de Mediafax.
Compania estimeaza ca in primele trei luni ale acestui an principalele segmente ale pietei electro-IT au inregistrat scaderi cuprinse intre 34% si 45%.
Savulescu a precizat ca electrocasnicele mari si electronicele de larg consum au inregistrat un declin accentuat fata de perioada similara din 2008, pierzand 35,9% si respectiv 34,4%. "De asemenea, vanzarile au inregistrat scaderi majore si in sectorul camerelor foto digitale, de 41,5%, si in cel al echipamentelor de birou, unde scaderea a fost de 44,9%", a mai spus directorul general al Panasonic Ro-mania. Oficialii companiei nu au oferit detalii cu privire la evolutia pietei de televizoare, linie care genereaza cea mai mare parte a afacerilor subsdiarei locale, respectiv 42%. Categoria cuprinde atat televizoare cu plasma si televizoare cu cristale lichide (LCD).
Savulescu a precizat ca Panasonic s-a situat pe prima pozitie pe segmentul televizoarelor cu plasma in anul calendaristic 2008, avand o cota de 38,2% din totalul unitatilor vandute. Potrivit propriilor estimari, cota din punct de