De-a lungul si de-a latul SUA, in garaje, birouri si ateliere de subsol, inventatorii americani lucreaza "peste program" pentru a pune la punct prototipurile si schitele care spera ca le vor pune produsele pe piata.
Gasind "luminita de la capatul tunelului" in adancurile recesiunii, acesti oameni descurcareti sunt siguri ca prin inovatie se vor putea scoate pe ei, si implicit tara, din declinul economic, scrie ABC.
"Daca te uiti in urma, o multime de inovatii apar in aceste perioade grele", spune Stephen Key, un inventator care a pus bazele nei companii dedicate perfectionarii si asistentei alor persoane ca el.
Pentru unii, geniul a lovit atunci cand si-au pierdut slujba. Pentru altii, "s-a aprins becul" atunci cand au realizat ca stiu o metoda mai ieftina pentru a ajuta consumatorii stramtorati financiar.
Marea Recesiune a dat nastere revistei Fortune, scotch-ului, becului fluorescent si companiei Hewlett Packard.
Pe de alta parte, Patrick Raymond, presedintele United Inventors Associatio, spune ca numarul membrilor din organizatia sa a crescut cu 20-25% in ultimele sase luni.
Ocazia care vine prin recesiune
Pentru unii inventatori, recesiunea este doar inca o ocazie, nu pentru ca si ei sunt victime ale crizei, ci pentru ca multi dintre consumatori sunt.
Stiind ca oamenii isi taie de peste tot din buget a fost o ocazie pentru o companie care ofera controale de vedere. In 2008, 30 de milioane de americani cu probleme de vedere nu s-au dus la control.
Ideea companiei a fost sa aduca pe piata chioscuri de control. Daca oamenii fac testele si descopera ca nu este nimic in neregula cu ochii lor, nu platesc nimic. Dar daca afla altceva, li se ofera o lista cu doctori din zona. Doctorii platesc ca sa apara pe lista, iar consumatorul plateste pentru informatie. Iar com