Negocierea accelerată pentru mutarea deşeurilor de la Turda, în care s-a împiedicat autostrada Bechtel, a decis că potenţialul câştigător va fi Euroconstruct Trading 98 SRL. Pentru 17 milioane de euro, firma va muta practic dintr-o parte în alta depozitul de lindan.
Un studiu de fezabilitate care nu a văzut cele 50.000 de tone de deşeuri va scoate din bugetul statului o sumă fabuloasă cu care deja cunoscuta clientă a PD-L va trebui să rezolve "problema naţională".
În urmă cu ceva timp, Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, declara în presa locală: "Legat de lindanul de la Turda de pe traseul autostrăzii, acolo principala problemă este că nimeni nu ştie nimic. Însă noi trebuie să neutralizăm acel depozit de substanţe chimice periculoase. Există nişte firme specializate care să facă asta. (...) Probabil, firmele vor fi din străinătate, că ai noştri nu au firme de acest fel. Acum, noi plătim nişte chestiuni din 1985. Aşa s-a nimerit. Nu vreau să mă întorc în trecut. Cine a proiectat autostrada a fost un tâmpit. Nu ştiu dacă a ştiut sau nu de aceste depozite de substanţe periculoase, însă pot spune că noi trebuie să rezolvăm problema", a explicat Berceanu. Câştigătorul, "made in Romania", pare să fie însă şi de această dată pe gustul autorităţilor statului. Euroconstruct Trading 98 SRL este un client fidel al licitaţiilor şi negocierilor organizate de Ministerul Transporturilor. În ultimii cinci ani, firma a obţinut contracte cu statul de peste 14 milioane de euro. La Cluj, depozitul de hexaclorciclohexan (HCH) va fi astfel neutralizat de firma omului de afaceri Dan Besciu. Depozitarea o va asigura, se pare, o altă firmă "cu trecere" - SC I&C Invest. Aceasta aparţine omului de afaceri Turdean Constantin Daniel Călugăr, cel care controlează şi SC I&C Transilvania Autostrăzi. Pentru contractul de 17 milioane de euro, banii statului, firma di